Καλύτερη επιδερμίδα μετά τα 50*

Αποκτήστε λαμπερό δέρμα τώρα

Η σοφία και η αυτοπεποίθησή μας μπορεί να μεγαλώνει όσο μεγαλώνουμε, ωστόσο δεν ισχύει το ίδιο και για τις ορμόνες μας. Κατά την εμμηνόπαυση, τα χαμηλότερα επίπεδα των οιστρογόνων έχουν μεγάλο αντίκτυπο στο δέρμα. Λιγότερα οιστρογόνα μας κάνουν επιρρεπής σε λέπτυνση της επιδερμίδας, και ρυτίδες. Ευτυχώς, μπορούμε να απαλλαγούμε από μερικές από τις επιπτώσεις τις γήρανσης στο δέρμα μας με την ανάλογη ειδική φροντίδα που αυτό χρειάζεται.

Επιδερμίδα και εμμηνόπαυση

Η εμμηνόπαυση προκαλεί πολλές αλλαγές στο δέρμα μας. Το σώμα μας σταματάει να φτιάχνει το ίδιο κολλαγόνο. Χάνουμε κάποιο λίπος κάτω από το δέρμα και η ελαστικότητά του ελαττώνεται. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την ξηρότητα που προκαλείται από τις ορμονικές αλλαγές, μπορεί να προκαλέσει χαλάρωση – ειδικά γύρω από το λαιμό, το πηγούνι και τα μάγουλα – καθώς επίσης και λεπτές γραμμές και ρυτίδες. Οι γραμμές και οι ρυτίδες αυτές που αποκτούμε με την εμμηνόπαυση είναι οι γραμμές που εμφανίζονται συνήθως πάνω από το άνω χείλος.

Καθαρισμός

Ο καθαρισμός αποτελεί βασικό βήμα για τη φροντίδα του δέρματος με την πάροδο της ηλικίας. Καθώς μεγαλώνουμε και το δέρμα μας γίνεται ξηρότερο, αυτό χρειάζεται περισσότερη υγρασία. Το κλειδί είναι η χρήση ενός καθαριστικού σαπουνιού κατάλληλο για ξηρά δέρματα. Γι αυτό επιλέξτε μια κρεμώδης φόρμουλα που ενυδατώνει παρά αφρούς ή τζελ καθαρισμού, τα οποία μπορεί να αφαιρέσουν την υγρασία.

Ενυδάτωση και ξανά ενυδάτωση

Μετά την εμμηνόπαυση το δέρμα μας γίνεται πιο ξηρό, επειδή οι σμηγματογόνοι αδένες δε είναι τόσο ενεργοί. Προσπαθήστε να δώσετε στο δέρμα σας περισσότερη υγρασία με μια πιο βαριά κρέμα. Αποφύγετε τα μακράς διαρκείας ζεστά μπάνια και βάλτε ενυδατική κρέμα ενώ το δέρμα σας είναι ακόμα νωπό. Αυτό ενισχύει την ενυδάτωση.

Χρειαζόμαστε ακόμη δείκτη προστασίας

Ακόμα και αν ο καρκίνος του δέρματος και οι ρυτίδες προκαλούνται από την ποσότητα του ήλιου που δεχόμαστε στις δεκαετίες των 20, 30, και 40, χρειάζεται ακόμα και τώρα να προστατεύουμε το δέρμα μας. Γιατί; Γιατί το δέρμα μπορεί να έχει μικρότερη φυσική προστασία απ’ ότι παλιά. Οπότε, βρείτε ένα αντηλιακό με μεγάλο δείκτη προστασίας, 30 ή και υψηλότερο και φορέστε το κάθε μέρα.

Ελαχιστοποιήστε το ρυτιδωμένο δέρμα

Αποκτούμε ρυτίδες από την υπερβολική ζημιά που προκαλεί ο ήλιος στο δέρμα μας με τα χρόνια, καθώς και από τις ορμονικές αλλαγές της εμμηνόπαυσης. Καθώς τα επίπεδα των ορμονών μας μειώνονται με την ηλικία, η ποιότητα του δέρματός μας αλλάζει και οι ρυτίδες αυξάνονται. Οι ρυτίδες είναι πιο εμφανείς όταν το δέρμα είναι αφυδατωμένο. Χρησιμοποιείστε ενυδατική κρέμα στο πρόσωπο, στο πηγούνι και στο λαιμό κάθε μέρα και αναζητείστε προϊόντα περιποίησης δέρματος σχεδιασμένα για την καταπολέμηση των λεπτών γραμμών και της χαλάρωσης που βοηθούν στην επίτευξη μιας λαμπρότερης εμφάνισης συνολικά.

Χτυπήστε τις κηλίδες.

Οι κηλίδες της ηλικίας στο πρόσωπο, τα χέρια και το στήθος μπορεί να γίνουν πιο εμφανείς κατά την εμμηνόπαυση. Αποτρέψτε τις με την καθημερινή χρήση αντηλιακού. Εξακολουθείτε να έχετε κηλίδες; Σβήστε τις με τα προϊόντα απολέπισης που διώχνουν τα νεκρά κύτταρα του δέρματος που είναι θαμπά και φολιδοειδή. Προϊόντα λεύκανσης δέρματος μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην εξάλειψη των κηλίδων. Τέλος, διάφορα make up μπορούν να σας βοηθήσουν να εξισορροπήσετε τη χροιά της επιδερμίδας σας.

Βοηθήστε τα χέρια σας.

Η ράχη των χεριών μας μπορεί να χάσει την υγρασία της, το κολλαγόνο και το λίπος της κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης. Αυτό μπορεί να κάνει τις φλέβες πιο εμφανείς και το δέρμα πιο ρυτιδωμένο. Επιπλέον, το δέρμα μας μπορεί να δείχνει διαφανές και οστεώδες. Για να μειώσετε την εμφάνιση των ρυτίδων, χρησιμοποιείτε συχνά ενυδατική κρέμα στα χέρια σας. Προστατέψτε τα από τον ήλιο και φορέστε γάντια όταν ασχολείστε με τις δουλειές του σπιτιού.

Φάτε τα αντιοξειδωτικά σας

Το κολλαγόνο δίνει στο δέρμα τη νεανική του σφριγηλότητα. Καθώς τα επίπεδα των οιστρογόνων πέφτουν, μειώνεται και το κολλαγόνο. Η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε αντιοξειδωτικά συμβάλλει στη δημιουργία μιας ολοκληρωτικά ισχυρότερης επιδερμίδας. Αναζητείστε χρωματιστά φρούτα και λαχανικά (που παίρνουν το χρώμα τους από αυτά ταα υγιεινά συστατικά) και προσπαθήστε να τρώτε κάθε χρώμα του φάσματος.

Εφοδιαστείτε με σόγια

Η σόγια είναι πλούσια σε ισοφλαβόνες, συστατικά φυτικής προέλευσης που φαίνεται να δρουν όπως τα οιστρογόνα στον οργανισμό. Οι ισοφλαβόνες μπορεί να βοηθήσουν στη βελτίωση των αλλαγών που σχετίζονται με τη γήρανση της επιδερμίδας, όπως είναι η λέπτυνση της. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι περίπου 50 mg ισοφλαβονών την ημέρα – που ισοδυναμούν περίπου με 8 ποτήρια γάλατος σόγιας – μπορούν να βοηθήσουν τις εμμηνοπαυσιακές γυναίκες και με άλλους τρόπους.

Προσέξτε τις ισορροπίες

Το στρες μπορεί να κάνει το δέρμα σας ξηρό και πιο ευαίσθητο. Μπορεί επίσης να προκαλέσει παθήσεις όπως η ψωρίαση. Αν είστε αγχώδεις, ξεχάστε τη φροντίδα του δέρματός σας. Είναι προτιμότερο να δοκιμάσετε γιόγκα, διαλογισμό και άλλες τεχνικές μείωσης του στρες που θα σας βοηθήσουν να χαλαρώσετε.

Ασκηθείτε

Η άσκηση προσφέρει πολλά περισσότερα από δυνατούς μύες. Βοηθά το δέρμα με δύο τρόπους. Πρώτον, ανακουφίζει από το άγχος και δεύτερον, βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος η οποία αρχίζει να επιβραδύνει με την ηλικία. Το επιπλέον οξυγόνο και η έντονη ροή του αίματος θα κάνει το δέρμα σας να φαίνεται φωτεινότερο και πιο υγιές.

Επιδοθείτε σε ύπνο ομορφιάς

Ο ύπνος κάνει το δέρμα να φαίνεται πιο φρέσκο. Βοηθάει στην πρόληψη των μαύρων κύκλων κάτω από τα μάτια και δίνει επίσης στον οργανισμό την ευκαιρία να «επαναφορτιστεί». Η έλλειψη ύπνου μπορεί να αλλάξει τα επίπεδα των ορμονών και του μεταβολισμού σας με πολλούς από τους τρόπους με τους οποίους το κάνει η γήρανση. Γι αυτό λοιπόν, προγραμματίστε κάθε μέρα ένα 8ωρο-9ωρο διάλειμμα των ματιών.