Δέκα χρήσιμες συμβουλές για ιατρούς που εργάζονται με τουρίστες

Η Ελλάδα προσελκύει κατά μέσο όρο περισσότερους από 17,5 εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο. Παρά την κρίση που αντιμετωπίζει η χώρα, ο αριθμός αυτός δεν αναμένεται να αλλάξει δραματικά. Η ύφεση, ωστόσο, έχει επηρεάσει  σημαντικά την απασχόληση του ιατρικού προσωπικού. Πολλοί ιατροί για παράδειγμα, όχι μόνο μεταναστεύουν στο εξωτερικό, αλλά αναζητούν απασχόληση σε ελληνικά νησιά προκειμένου να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στους τουρίστες. Προκύπτει λοιπόν το εξής ερώτημα: υπάρχει διαφορά στον τρόπο αντιμετώπισης των ντόπιων ασθενών και των τουριστών που έρχονται από άλλες χώρες;

Σύμφωνα με τον Δρ. Μανώλη Πατεράκη, ειδικός γενικός ιατρός, ο οποίος κατοικεί μόνιμα στο νησί της Κρήτης και εργάζεται με ντόπιους ασθενείς αλλά και επισκέπτες, η διαφορά βρίσκεται κυρίως στο πρωτόκολλο.

Καθώς η εργασία με αλλοδαπούς που επισκέπτονται την Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει ιδιαίτερη πρόκληση, κυρίως για ιατρούς με μικρή ή καθόλου εμπειρία με τέτοιου είδους ασθενείς, ο  Δρ. Πατεράκης δίνει τις ακόλουθες δέκα συμβουλές:

Δέκα συμβουλές που απευθύνονται σε ιατρούς με ασθενείς από το εξωτερικό:

  1. Ελέγξτε την κάρτα ασφάλισής τους για να διαπιστώσετε τι περιλαμβάνει η παρεχομένη κάλυψη και εάν προκύπτει επιπλέον κόστος που δεν καλύπτει η ασφάλεια.
  2. Να είστε σχολαστικοί κατά τη λήψη και καταγραφή κάθε λεπτομέρειας του ιστορικού και της φαρμακευτικής αγωγής του ασθενούς. Αν υπάρχουν συγγενείς που συνοδεύουν τον ασθενή, να τους ρωτάτε και αυτούς μην τυχόν ο ασθενής έχει ξεχάσει να αναφέρει κάτι.
  3. Ζητήστε τη βοήθεια μεταφραστή, διότι μερικές από τις εκφράσεις που χρησιμοποιεί ο ασθενής μπορεί να μην σας είναι κατανοητές.
  4. Ζητήστε από τον ασθενή να προβείτε σε συμπληρωματική εξέταση μια ημέρα πριν την αναχώρησή του για να βεβαιωθείτε ότι είναι σε θέση να ταξιδέψει με αεροπλάνο χωρίς πρόβλημα.
  5. Ακολουθήστε το αγγλοσαξονικό πρωτόκολλο ευγένειας.
  6. Μετά από ενδελεχή εξέταση του ασθενούς, επαναδιατυπώστε το ιατρικό πρόβλημα, διότι μπορεί να ανακαλύψετε κάτι διαφορετικό από όσα είχατε καταλάβει λόγω της διαφορετικής γλώσσας.
  7. Λάβετε υπόψη σας ότι οι ασθενείς μπορεί να επιστρέψουν την επόμενη χρονιά, επομένως οι καλοί τρόποι και το υψηλό επίπεδο παροχής ιατρικής φροντίδας είναι ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα.
  8. Μάθετε περισσότερα σχετικά με το πολιτισμικό υπόβαθρο των παλαιών ή των εν δυνάμει  ασθενών σας, ώστε να αποφύγετε τυχόν παρεξηγήσεις.
  9. Ακολουθήστε το πρωτόκολλο θεραπείας ώστε οι ασφαλιστικές εταιρείες να μην αμφισβητήσουν τη διαδικασία που ακολουθήσατε.

10. Συντάξτε μια λεπτομερή αναφορά με όλες τις οδηγίες που δόθηκαν και τις εξετάσεις που ζητηθήκαν και κρατήστε ένα αντίγραφο. Εάν ο ασθενής δεν ακολουθήσει όλες τις συμβουλές σας θα έχετε την απόδειξη ότι είχε την εντολή να το πράξει.

Σύμφωνα με τον Δρ. Πατεράκη, στόχος είναι οι ασθενείς να αναρρώσουν το συντομότερο δυνατό. Ο χρόνος των διακοπών τους είναι περιορισμένος και το τελευταίο πράγμα που χρειάζονται είναι να τον περάσουν κλινήρεις. Για να θελήσουν να ξαναέρθουν στην Ελλάδα, οι αλλοδαποί τουρίστες θα πρέπει να έχουν αποκομίσει μια θετική εμπειρία ακόμα και εάν τους έτυχε κάποιο πρόβλημα υγείας.

Η Μαρία Χιόνη διδάσκει Μαθήματα Αγγλικής Ιατρικής Ορολογίας και Επικοινωνίας στο Διδασκαλείο Ξένων Γλωσσών του Πανεπιστημίου Αθηνών. 
https://www.facebook.com/pages/Medical-English-and-Communications-Skills-Course-University-of-Athens/166264403448275

Δρ Πατεράκης : e-mail: emmgpaterakis@gmail.com, τηλ.. 281 024 1044

Πηγή: http://mhioni.blogspot.gr, Μαρία Χιόνη